magneesiumkloriid.ee

toode(t) - 0,00

Magneesium ja D3 vitamiin

 

02.05.2017
Magneesium ja D3 vitamiin
Oluline on teada seda fakti, et vitamiin D3 ei tööta ilma magneesiumita ning ei tõsta d-vitamiini taset veres magneesiumipuuduse korral.
 
D3-vitamiini ehk päikesevitamiini olulisus hea tervise seisukohalt on väga selge kõigile. Kui võetakse toidulisandina D3 vitamiini, siis on oluline juhtida tähelepanu ka selle kehas imendumisele ja koostööle magneesiumiga. Üha suurem hulk inimesi kasutab toidulisandina D3 vitamiini ja see on ka arusaadav meie laiuskraadil päikesepuudust arvestades.
 
Tahan siinkohal tuua mõned olulised faktid, mida on hea teada, kui kasutad D3 vitamiini toidulisandina. Magneesiumipuuduse korral D3 vitamiini tarvitamisega võivad kaasneda kõrvaltoimetena probleemid, mida on esmapilgul raske mõista. Nendeks võivad olla peavalud, halb enesetunne, unetus, närvilisus, lihaskrambid, südamepekslemine, kõhukinnisus. Kõik need viitavad ka ilmselgelt magneesiumi puudusele.
 
Alati leidub inimesi, kes ei talu d-vitamiini toidulisandeid ühel või teisel põhjusel, hea uudis on aga see, et enamiku nendest põhjustest saab kõrvaldada piisava magneesiumi tarbimisega.
 
Enamasti on nii, et toitained ei tööta üksinda ja vajavad enda kõrvale nö teist poolt, et üleüldse saaks toimida. Sarnane lugu on D3 vitamiini ja magneesiumiga – nad töötavad sümbioosis:
 
1. Magneesium muudab toitainetega ja päikesega saadud d-vitamiini „aktiivsesse vormi“ vereringes
2. Magneesiumi kasutatakse maksimaalselt ainult siis, kui d-vitamiin on muudetud veres aktiivsesse vormi
 
Selliselt töötabki süsteem mõlemat pidi. Kui magneesium on ammendumas, siis ei ole sa mitte lihtsalt magneesiumipuuduses vaid kehas ei toimu ka d-vitamiini normaalset omastamist.
 
Sellest tulenevalt võidakse tõlgendada ebaõigelt sümptomeid ja määrata rohkem d-vitamiini, teadmata, et see tegelikult ei tööta üksinda ja võib hoopis tekitada liigtarbimisel negatiivseid kõrvaltoimeid. Siiski on d3 vitamiin inimesele ülioluline ja igapäevaselt vajalik vitamiin.