magneesiumkloriid.ee

toode(t) - 0,00

9 Märki Magneesiumipuudusest ja Kuidas Seda Ravida

Kaubamärgid

 

23.05.2017
9 Märki Magneesiumipuudusest ja Kuidas Seda Ravida

 

Magneesium on põhjendatult kõige tähtsam mineraal Sinu kehas, mistõttu magneesiumipuudus saab olla paljude probleemide juurpõhjuseks.

Refereerides Dr. Norman Shealy’it, Ameerika neurokirurgi, “Iga tuntud haigus on seotud magneesiumi puudusega ja see on paljude haiguste puhul puuduv raviosa.” Magneesium üksnes ei aita reguleerida kaltsiumi, kaaliumi ja naatriumi, vaid on hädavajalik raku tervise seisukohalt osaledes asendamatuna rohkem kui 300 biokeemilises funktsioonis.

Isegi glutatioon, sinu keha võimsaim antioksüdant vajab oma sünteesis magneesiumi. Kahjuks enamik inimesi ei ole teadlikud sellest, ja miljonid kannatavad iga päev magneesiumi vaeguse käes, ise seda teadmata.

 

Magneesiumipuuduse Põhjused

Kunagi arvati, et magneesiumipuudus on suhteliselt haruldane, kuid see on palju tavalisem kui enamik meedikuid usub. Siin on põhjused:

 

  • Mullaviljakuse vähenemine, geneetiliselt muundatud organismid (GMO) ja kemikaalid meie toidus on loonud katastroofi retsepti. Kui mineraalid on eemaldatud, mullad intensiivpõllumajandusega kurnatud, siis magneesiumi protsent toidus on vähenenud.

 

  • Seedetrakti haigused, nagu lekkiv sool, võib põhjustada vähenenud mineraalide sh magneesiumi imendumist. Tänapäeval on sadu miljoneid inimesi, kes ei omasta toitaineid. Samuti vananedes, meie mineraalide imendumine kipub langema ja on tõenäosus, et mineraalide defitsiit suureneb kõikjal kehas.

 

  • Kroonilised haigused ja ravimite tarvitamine on kõigi aegade kõrgeim. Enamik kroonilisi haigusi seostatakse magneesiumi vaegusega ja puuduliku mineraalide imendumisega. Ravimid kahjustavad soolestikku, mis vastutab magneesiumi imendumise eest toidust.

 

Kas Sina peaksid olema mures magneesiumipuuduse pärast?

 

See sõltub sinu riskiteguritest ja olemasolevatest sümptomitest (vaata all pool). Samuti, ligikaudu 80 protsendil inimestest on madalad magneesiumi tasemed, seega on üsna arvestatav võimalus, et sul on magneesiumi puudus.

 

Märkuseks: Ainult 1 protsent sinu kehas olevast magneesiumist asub vereringes, seega kui sul on magneesiumipuudus, ei ole see avastatav tavalise lihtsa vereanalüüsiga.

 

Magneesiumipuuduse Sümptomid

Paljudel inimestel võib olla magneesiumipuudus ja nad isegi ei tea seda. Siin on 9 võtmesümptomit, mis viitavad magneesiumi defitsiidile:

 

1. Jalakrambid

Seitsekümmend protsenti täiskasvanutest ja 7 protsenti lastest kogevad jalakrampe regulaarselt.

Selgub, et jalakrambid saavad olla rohkem kui ebameeldivad - need võivad olla ka lausa piinavad! Kuna magneesiumil on roll neuromuskulaarsetes signaalides ja lihaskontrakstioonil, siis teadlased on täheldanud, et magneesiumi puudus on selles sage süüdlane.

 

Üha enam kirjutatakse tervishoiutöötajate poolt välja magneesiumi toidulisandeid, et patsiente aidata. Rahutute jalgade sündroom on teine hoiatusmärk magneesiumi puudusest. Et saada üle nii jalakrampidest kui rahutute jalgade sündroomist peaks suurendama magneesiumi ja kaaliumi tarbimist.

 

2. Unetus

Magneesiumi puudulikkus on sageli põhjuseks unehäiretele, sealt edasi ärevusele, hüperaktiivsusele ja rahutusele. See on nii sellepärast, et magneesium on oluline GABA (gamma-aminobutüülhape) funktsioonis. Uurimuse tulemused lisavad ekspertide hinnangul kaalu väitele, et madalad GABA tasemed võivad olla riskifaktoriks kortikaalse düsfunktsiooni tekkimiseks erinevate häirete, nagu depressioon ja paanikahäire, puhul.

 

Võttes umbes 400 mg magneesiumi või tehes magneesiumkloriidi jalavanni enne voodisse minekut või õhtusööki, on parim aeg täiendada magneesiumivarusid. Samuti lisades magneesiumi-rikkaid toiduaineid õhtusöögi ajal - nagu näiteks spinat.

 

3. Lihasvalud ja Fibromüalgia

Avaldatud uuringus “Magneesium Research” uuriti, millist rolli magneesiumi mängib fibromüalgia sümptomite juures, ja avastati, et magneesiumi tarbimise suurenemisel vähenes valu ja samuti paranesid vere immuunmarkerid.

 

4. Ärevus

Kuna magneesiumi puudus võib mõjutada kesknärvisüsteemi, täpsemalt GABA tsüklit kehas, siis selle kõrvaltoimed võivad olla ärrituvus ja närvilisus. Puuduse süvenemine võib suurendada ärevust ja rasketel juhtudel põhjustada depressiooni ja hallutsinatsioone.

 

On fakt, et magneesium rahustab keha, lihaseid ja aitab parandada meeleolu. See on üldise meeleolu jaoks oluline mineraal. Üks asi, mida soovitada ärevuse puhul patsientidele, on võtta magneesiumi igapäevaselt ning see on toonud ka häid tulemusi.

Magneesium on vajalik iga raku funktsiooni jaoks soolest kuni ajuni, seega pole ime, et see mõjutab nii palju süsteeme ja funktsioone kehas.

 

5. Kõrge Vererõhk

Magneesium töötab koos kaltsiumiga, et  hoida õiget vererõhku ja kaitsta südant. Nii et kui teil on magneesiumipuudus, siis võib olla ka madal kaltsiumi tase ja kalduvus kõrgele vererõhule.

 

241,378 osalejaga uuringus, mis avaldati ajakirjas “American Journal of Clinical Nutrition”, selgus, et kõrge magneesiumisisaldusega toit võib vähendada insuldi riski 8 protsenti. See on märkimisväärne, arvestades, et hüpertensioon (kõrge vererõhk) põhjustab 50 protsenti isheemilistest insultidest maailmas.

 

6. Diabeet (II tüüpi)

Üks peamisest magneesiumi puuduse põhjustest on II tüüpi diabeet, aga see on ka samas sagedaseks sümptomiks. UK teadlased avastasid, et uuritud 1452st täiskasvanust oli madal magneesiumi tase 10 korda sagedasem uutel diabeetikutel ja 8,6 korda sagedasem juba diagnoositud diabeediga inimestel.

 

On ootuspärane, et magneesiumirikka toitumisega saab oluliselt vähendada 2. tüüpi diabeedi riski, ja seda magneesiumi rolli tõttu suhkru ainevahetuses. Teine uuring avastas, et lihtne magneesiumi toidulisand (100 mg / päevas) alandas diabeedi ohtu 15 protsenti!

 

7. Väsimus

Madal energiatase, nõrkus ja väsimus on ühised magneesiumi puuduse sümptomid. Enamikul kroonilise väsimuse sündroomiga patsientidel on samuti magneesiumi puudulikkus. Marylandi Ülikooli meditsiinikeskus teatab, et 300-1000 mg magneesiumi päevas aitab, kuid sa peaksid olema ka ettevaatlik, sest liiga palju magneesiumi võib põhjustada kõhulahtisust.
Kui teil tekib see kõrvaltoime, võite lihtsalt vähendada veidi annust kuni kõhulahtisus kaob. Kõhulahtisuse vastu aitab ka suurepäraselt nahakaudne magneesiumi kasutamine.

 

8. Migreen ja Peavalud

Magneesiumi defitsiit on seotud migreeniga oma tähtsuse tõttu neurotransmitterite  tasakaalustamisel kehas. Topeltpimedad platseebokontrolliga uuringud on näidanud, et 360-600 mg magneesiumi päevas, võib migreeni sagedust vähendada kuni 42 protsenti.

 

9. Osteoporoos

Rahvuslik Tervise Instituut teatab, et "Keskmine inimese keha sisaldab umbes 25 grammi magneesiumi ja umbes pool sellest on luudes." Seda on oluline mõista, eriti eakatel, kes on ohus luude nõrgenemisega.

Õnneks on lootust! Uuring avaldati ajakirjas “Biology Trace Element Research” milles avastati, et magneesiumi toidulisandid aeglustavad osteoporoosi arengut "oluliselt" ja seda vaid 30 päevaga. Lisaks magneesiumile peaks kaaluma ka vitamiinide D3 ja K2 liamist, et aidata loomulikult parandada luutihedust.

 
 

Kokkuvõtvalt Mõtted Magneesiumi Puudusest

  • Magneesium on elutähtis mineraal kehas ja toetudes uuringutele on magneesiumipuudus seotud peaaegu iga haigusega.
  • Magneesiumi vaeguse põhjused on mineraalivaesed mullad, GMO, seedetrakti haigused ja kroonilised haigused.
  • Magneesium puudusest tingitud sümptomid on krambid, unetus, lihasvalu, ärevus, kõrge vererõhk, diabeet, väsimus, migreen ja osteoporoos.
  • Magneesiumi puudulikkuse suurem risk on seedetrakti kaebustega inimestel, diabeetikutel ja alkoholisõltlasel ning vanemas eas inimestel.